GOOGLAJ i pretražuj svašta nešta

subota, 28. siječnja 2012.

Životopis političara Radimir Čačić

Radimir Čačić
Radimir Čačić
Hrvatski političar Radimir Čačić rođen je 11. svibnja 1949. u Zagrebu. Otac Nikola bio je 1971. tajnik Izvršnog vijeća Socijalističke Republike Hrvatske, u vrijeme kada je predsjednik bio Dragutin Haramija. Za razliku od Dragutina Haramije Nikola Čačić je 'preživio' 1971. i kasnije postao republički tužitelj. Osnovnu školu, kao i 7. gimnaziju Radimir Čačić završava u Zagrebu, nakon čega upisuje Arhitektonski fakultet, na kojem diplomira u rekordnom roku (1973.). Za vrijeme studija upoznaje buduću suprugu, Varaždinku Mariju. Shvativši da je malo ipak pretjerao s brzinom studiranja, zajedno s nekoliko prijatelja odlučuje si dati malo oduška i kreće na put po Zapadnoj Europi. Nakon 'divljanja' po Europi zaposlio se u Interpublicu, poduzeću što je pripremalo sajmove za Ministarstvo vanjske trgovine Sjedinjenih Država. Oni su mu ponudili mjesto predstavnika za Istočnu Europu, ali tu se umiješala supruga Marija rekavši: "Idemo u Varaždin!"

Vozački ispit polaže u svibnju 1967., nakon čega će Čačić postati hrvatski političar s vjerovatno najviše prometnih nesreća. Prva se desila 1974. kada je zaspao tijekom vožnje između Vinkovaca i autoceste i slupao automobil Alfa Romea Giulia, tada vrlo atraktivno sportsko vozilo. Potom slijedi duga stanka do 1999. kada je na cesti Šemovac - Orahovica na njegovo vozilo Audio A4 naletjela mješalica i posve smrskala zadnji dio vozila. Tri godine kasnije (2002.) vozilom marke Volvo udara u kombi na varaždinskom Trgu slobode i nastavlja se voziti kao da se ništa nije dogodilo. Ubrzo ga policija sustiže u Novom Marofu, a Čačić se pravda da ništa nije primjetio. Naredne godine (2003.) vozeći Audio A8 na nadvožnjaku prije skretanja za Vrbovec tijekom vožnje pada mu tlak i Čačić ostaje bez svijesti te se zabija u zadnji kotač šlepera. Šest godina kasnije kasni na sastanak s Jadrankom Kosor i parkira vozilo na Markovu trgu. To zamijećuje policajac koji ga upozorava da tu nije dopušteno parkiranje na što mu Čačić dobacuje da mu napiše kaznu. Najozbiljniji prometni udes dešava se 8. siječnja 2010. na autocesti za Budimpeštu kada uzrokuje prometnu nesreću u kojoj je jedan od sudionika preminuo. Iz svih ovih prometnih nezgoda Čačić se izvlačio bez ijedne ozbiljnije tjelesne ozljede.

U Varaždinu se Radimir Čaičić zapošljava u poduzeću Zagorje, a uskoro, zajedno s nekolicinom suradnika osniva tvrtku Coning i predlaže spajanje dvaju poduzeća. Od 1985. do 1989. prošao je put od optužbe za rušenje samoupravnog poretka do dobitnika nagrade za uspješne privrednike 8. maj. Donošenjem zakonskog okvira 1989. konačno spaja dvije tvrtke. Uskoro kupuje 25 % dionica Zagorja za 750 tisuća njemačkih maraka i dijelu radnika - za koje tvrdi da su alkoholičari i neradnici - odmah uručuje otkaze. S pripremama za prve višestranačke izbore uključuje se u Koaliciju narodnog sporazuma, te je za slučaj izborne pobjede bio njihov kandidat za premijera. Na izborima je s malom razlikom izgubio od kandidatkinje HDZ-a i tada anonimne učiteljice Katarine Fuček. Početkom 1990. jedan je od osnivača tvrtke Zagal (danas: Croatia Airlines). Godinu dana kasnije (1991.) Coning dobiva posao za izgradnju 1290 stanova u izraelskom gradu Ashkelonu, vrijedan 46 milijuna dolara. Izrael, međutim, uskoro donosi zabranu rada strancima, pa poduzeće gubi 10 milijuna dolara, radnici ostaju bez pola naknade, a Božićev Slobodni Tjednik o slučaju piše pod naslovom: "Bože sveti! Propast stoljeća!"

U vrijeme blokade varaždinske vojarne JNA formirao je postrojbu koju je opremio i naoružao. Kao član Gradskog kriznog stožera pregovarao je s JNA o odlasku iz grada, te ih nakon predaje ispratio do granice sa Srbijom. Član je HNS-a od osnivanja stranke i kao njihov kandidat na općim izborima 1992. nije izabran u Sabor, gdje je dospio tek nakon izbora 1995. godine. Tada je bio na listi koalicije nazvane Sabor '95, a koju su činili HSS, HNS, IDS i SBHS. Predsjednik HNS-a postao je 1995. nakon odlaska Savke Dapčević-Kučar. Nakon njegova izbora za predsjednika stranku su napustili Meštrović, Vrkić, Tankosić i još neki manje poznati članovi. Krajem ožujka i početkom travnja 1998. Čačić je nasjeo na nečiju neslanu informaciju kako je preminuo ministar obrane Gojko Šušak - i ne provjerivši vijest - obitelji, čelništvu države i HDZ-u uputio je brzojave s izrazima sućuti. Iako je uskoro otkrio da je nasamaren na iste adrese poslao je ispriku. U sljedećih nekoliko danaVladimir Šeks protumačio je ovu Čačićevu izjavu kao prljavu politikantsku kalkulaciju kojom se htjela poslati samo jedna poruka - "ova vlast je na umoru". Međutim ispostavilo se da Čačić i nije bio toliko loše informiran jer je Gojko Sušak preminuo 3. svibnja 1998., a na izborima 3. siječnja 2000. godine HDZ je doživio poraz.

Pobjedom kolacije šestorke (SDP, HSLS, HNS, HSS, IDS, SBHS) na izborima u siječnju 2000. Radimir Čačić postaje ministar graditeljstva u vladi Ivice Račana. U travnju iste godine na mjestu predsjednika Hrvatske narodne stranke zamijenjuje ga Vesna Pusić. Nakon parlamentarnih izbora 2003. HNS postaje oporbena stranka, a Čačić ministarsku fotelju mijenja zastupničkom u Hrvatskom Saboru. Nova vlast pokreće istragu protiv njega pod sumnjom da je u vrijeme ministrovanja bio u sukobu interesa. No, po završetku istrage oslobođen je optužbi.

Na lokalnim izborima 2005. HNS odnosi pobjedu na u Varaždinskoj županiji i Čačić postaje župan 9. lipnja iste godine Na čelu županije započinje s projektom besplatnog prijevoza srednjoškolskih učenika, povlaštenih studentskih kredita i povlaštenih kredita za srednjoškolce te uvođenja jednosmjenske nastave u svim osnovnim i srednjim školama u Varaždinskoj županiji. S mjesta župana smijenjen je sredinom 2008. godine.

Odlikovan spomenicom Domovinskog rata i Redom kneza Domagoja s ogrlicom te ima čin brigadira Hrvatske vojske.